۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۹

معاون امور هنری اداره کل ارشاد:

نخستین کارگاه آموزشی تعزیه خوانی در خراسان شمالی برگزار می شود

نخستین کارگاه آموزشی تعزیه خوانی در خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد- معاون امور هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی تعزیه خوانی با حضور استاد داوود فتحعلی بیگی رئیس انجمن تعزیه کشور در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، حسن عابدی با اعلام این خبر افزود: این کارگاه به منظور شیوه درست ارائه اشعار و اصطلاحات درستی که در تعزیه مد نظر اساتید است، برگزار می شود.

وی از اکران فیلم تعزیه‌های کشوری در این کارگاه خبر داد و افزود: در این کارگاه آموزشی دو روزه در خصوص موسیقی تعزیه به صورت ویژه بحث و تبادل نظر می شود.

عابدی با بیان اینکه کارگاه آموزشی تعزیه ۱۳ و ۱۴ آبان ماه در محل تماشاخانه شمس و همزمان با سومین سوگواره تعزیه خراسان شمالی برگزار می شود، عنوان کرد: در پایان این کارگاه آموزشی گواهینامه آموزشی به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.

تماشاخانه شمس میزبان سومین سوگواره تعزیه خراسان شمالی

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین از اجرای گروه های تعزیه سومین سوگواره تعزیه استان به میزبانی تماشاخانه شمس در بجنورد خبر داد.

وی با اعلام برگزاری سومین سوگواره تعزیه در استان گفت: ۵ گروه برگزیده از شهرستان های استان از ۱۰ آبان ماه به مدت پنج شب با اجرای پنج گروه تعزیه برتر استان در تماشاخانه شمس برگزار خواهد شد.

عابدی با بیان اینکه برگزاری سوگواره تعزیه نیز یکی از برنامه های محفل آئینی فرهنگ و هنر استان است، اظهار داشت: در این مراسم اجرای تعزیه و برنامه های آئینی با رویکرد عاشورایی اجرا خواهد شد.

وی گفت: در شب پایانی سومین سوگواره تعزیه استان از تعزیه خوانان برتر قدردانی می شود.

به گفته عابدی، تاکنون ۳۹ گروه تعزیه با ۲۴۰ نفر عضو در استان خراسان شمالی فعالیت می کنند.

کد خبر 2947657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha